Nákupní košík

0 ks celkem za 0 Kč

 
Správné snižování horečky u dětí

Horečka sama o sobě není nemoc, je jen příznakem onemocnění a patří k ochranným mechanismům v těle, proto není třeba se jí za každou cenu a ihned od nástupu bránit.

18.12.2017 | více

Vitamín C – nejznámější vitamín

Vitamín C neboli kyselina askorbová je vitamínem zcela nezbytným k udržení zdraví organismu. Je ve vodě rozpustný, nelze se jím tedy předávkovat.

18.12.2017 | více

Jak moc je vláknina důležitá?

Třeba o tom ani nevíte, ale s vlákninou se již setkal každý z nás. Tato velmi nenápadná složka potravy je velmi důležitá pro náš organismus, a to hned z několika hledisek. Chcete se dozvědět o vláknině zajímavosti, které jste možná nevěděli? Pak jste tady správně.

11.10.2017 | více

Další novinky…


Jak moc je vláknina důležitá?

Jak moc je vláknina důležitá?Jak moc je vláknina důležitá?

Třeba o tom ani nevíte, ale s vlákninou se již setkal každý z nás. Tato velmi nenápadná složka potravy je velmi důležitá pro náš organismus, a to hned z několika hledisek. Chcete se dozvědět o vláknině zajímavosti, které jste možná nevěděli? Pak jste tady správně.

Jak rozdělujeme vlákninu?

Tak vláknina se rozděluje na rozpustnou a nerozpustnou a obě tyto varianty jsou pro naše tělo velmi důležité.

Rozpustná vláknina dokáže absorbovat vodu a tím v našem žaludku nabývá na své velikosti. Vyvolává tedy pocit nasycenosti a je zdrojem energie. Setkáme se s ní v hrášku, fazolích nebo sóji. Naproti tomu nerozpustná vláknina se nabývá na obsahu až ve střevech a tím velmi pozitivně působí na vyprazdňování a také zmírňuje hemeroidy. Vyskytuje se v ovoci, zelenině, houbách nebo ořechách. Nerozpustná vláknina není tedy zdrojem energie.

Působení vlákniny na zdraví

Kolik myslíte, že by měla být doporučená denní dávka vlákniny? Pro dospělého člověka se ideální množství pohybuje v rozmezí 25 – 30 gramů. Ale skutečnost je bohužel jiná a reálná dávka je v průměru tak 15 gramů na jedince, a to je málo. Zařaďte do svého jídelníčku více ovoce, zeleniny a luštěnin.

Jak jsme si už říkali, tak vláknina pozitivně napomáhá vyprazdňování. Ale to není všechno, díky pojídání vlákniny snižujeme také riziko rakoviny, hladinu krevního cukru, riziko obezity nebo srdečních chorob. Vláknina navíc vylučuje z těla toxiny a tím je skvělým kandidátem pro zařazení do jídelníčku v případě detoxikace.

Nezapomínejte v dnešní uspěchané době na své zdraví a pečujte o svůj organismus. S vlákninou budete zdravější, krásnější a plní energie, tak se nebraňte zdravým potravinám a místo nezdravých chipsů si večer k televizi natrhejte třeba čerstvé maliny, nakrájejte si jablíčko, hrušku, nebo jen tak zobejte sušené fíky, meruňky nebo švestky.

Obklopte se skvělým pocitem, že děláte něco pro své zdraví.


Další novinky …»